Een interview met Humanoid

Toen ik jaren geleden met Manufactuur begon, was Humanoid één van de eerste merken op mijn verlanglijstje: ik hou van de eenvoud, de mooie stoffen en kleuren, maar ook van de speelse details en de soepele stoffen. Ik ben fan gebleven…
Vandaag stellen we enkele vragen aan Suzan Taoufik van Humanoid. 

• Wat is jouw functie binnen Humanoid?


Bij Humanoid ben ik als Sales Manager verantwoordelijk voor de Benelux en de Internationale markt waar we géén agent vertegenwoordigd hebben

• Hoe lang werken jullie al samen met Manufactuur?

Met trots kan ik zeggen dat we ruim 9 jaar geleden ons loyale band hebben opgebouwd. Ooit begonnen met onze iconische  Spring Summer ‘15 collectie.

• Wat straalt Manufactuur uit voor jou?

Manufactuur is van het begin af aan onderscheidend geweest met haar keuzes, dat is terug te zien in de samenstelling van de labels tot de selecties die daarin worden gemaakt.

Zowel online als in de shop is Manufactuur vooruitstrevend en inspirerend geweest. Met haar zelfvertrouwen, eigenwijsheid, stoer zonder haar vrouwelijk touch te verliezen uitstraling, zorgt ze voor een breed bereik.

• Waar staat Humanoid voor als merk en hoe past dit binnen de samenwerking met Manufactuur?

Manufactuur volgt haar intuïtie, iets waar Humanoid op is gebouwd.
 Zelf zeggen we graag dat  “Humanoid gewoon ontstaan is”, maar we volgen een sterke en evenwichtige overtuiging. 
Een vaste waarde die zijn oorsprong vindt in bewust materiaalgebruik. 
Gevoed door vrijheid, intuïtie en vakmanschap stelt deze overtuiging ons in staat een gevoel van comfortabele luxe te creëren.
 Een met eindeloze combinaties die een stijl creëren die kleding overstijgt.

• Wat is het thema van de volgende zomercollectie en wanneer kunnen onze klanten deze beginnen verwachten bij Manufactuur en online?

De 23SSM-collectie ontrafelt het contrast tussen HUMANOID en ANDROID, balancerend tussen het natuurlijke en het digitale, het organische en het innovatieve.

Dicht bij de natuur dromen we van lange stranddagen in luchtige ontwerpen en vloeiende silhouetten en op blote voeten.
 Tegenstellingen trekken elkaar aan en vrouwelijkheid wordt gecontrasteerd met tailoring, technische afwerking en gestructureerde stoffen en breisels, afgeronde vormen met gecultiveerde strepen. Heldere kleuren doen denken aan digitaliteit tegen een achtergrond van natuurlijke, aardse tinten.

Voor Summer '23 hebben we de tegenstelling tussen de drang naar slow living en de steeds veranderende snelle technologie blootgelegd en samengevoegd in een moderne collectie voor zowel on als offscreen.

• Heeft Humanoid een rode draad doorheen het gebruik van materialen? Zijn er materialen die altijd worden gebruikt en waarom?

Het gebruik van natuurlijk en verantwoord materialen heeft ten alle tijden bij Humanoid centraal gestaan
. We proberen ons zelf altijd uit te dagen en te onderscheiden door deze materialen goed te analyseren en verder te ontwikkelen om naar een hoger en innovatief niveau te liften
.
De herkenbaarheid van ons label vertaalt zich terug in de bewezen kwaliteiten die terugkeren als onder andere; bio jersey, gebreide bio katoen, jogging en cupro.

Vorige post Volgende post

Blog posts