Thomas Kindermans en mama Hilde Nys van merk Ray.
Wat was jullie inspiratie om Ray te starten?
Mijn mama verkoopt al 30 jaar cosmetica in haar apotheek. De cosmetica werkt altijd heel erg goed, maar ze staat er niet echt helemaal achter op gezondheidsvlak. Veel cosmetica bevat nl. ingrediënten die mogelijk kankerverwekkend, hormoonverstorend, huidirriterend of hypoallergeen zijn.
In haar zoektocht naar het juiste merk waar ze wel achter stond, leek er niets anders op te zitten dan zelf te gaan formuleren en produceren. En voila, hier staan we dan :-)
Mijn mama is uiteraard apotheker. Ikzelf ben jurist van opleiding en heb een jaar gewerkt als zakenadvocaat. Toen mijn mama voorstelde een eigen gamma te ontwikkelen was ik onmiddellijk enthousiast en heb ik ontslag genomen om mijn schouders onder dit project te zetten!
1. goed voor je huid - het allerbelangrijkste bij cosmetica is dat ze goed werkt. Een deodorant moet je doen stoppen met zweten. Een shampoo moet je haar doen glanzen.
Dat alle cosmetica gezond en duurzaam is.
Als jullie het begrip ‘duurzaamheid’ zouden moeten uitleggen in één zin, hoe zouden jullie dit verwoorden?
De plek waar we leven gezond en leefbaar houden voor de volgende generaties.